Telefon:  12 349 50 50
Home    Generowanie leadów

Generowanie leadów sprzedażowych B2B

Na rynku istnieje wiele dostępnych narzędzi pozyskiwania leadów drogą elektroniczną, często jednak jakość pozyskanych kontaktów, a co za tym idzie konwersja nie są współmierne do poniesionych kosztów.

Wykorzystując nowoczesne technologie, można niezwykle precyzyjnie kierować własny przekaz do osób i firm, które rzeczywiście są zainteresowane danym produktem czy usługą lub które jeszcze nie są świadome potrzeby ich posiadania.

CO TO JEST LEAD

Standardowo lead sprzedażowy definiowany jest jako konsument - potencjalny klient (jednostka lub firma), która jest potencjalnie zainteresowana danym produktem bądź usługą i ma na to określony budżet. W marketingu internetowym leadem określa się osobę, którą dobrowolnie pozostawiła swoje dane osobowe na stronie lub zapisała się na newsletter.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B

Generowanie leadów sprzedażowych b2b to proces zbierania wysokiej jakości danych kontaktowych, który polega na identyfikacji potencjalnych klientów, którzy sami są zainteresowani produktem lub usługą, zwiększając liczbę zapytań ofertowych. Kolejnym działaniem jest grupowanie pozyskanych leadów poprzez lejek sprzedażowy według różnych kryteriów tj. jak wiek, płeć, zamożność, zainteresowania oraz podjęcie działań które mają zachęcić Klienta do skorzystania z oferty, która musi odpowiadać na jego kluczowe pytania. W trakcie realizacji kompletnego procesu identyfikacyjnego istotnym problemem jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej oraz utworzenie trafnego komunikatu mającego na celu przykucie uwagi. Ważne jest, aby Klient czuł że dostaje coś wartościowego, a w zamian wyrazi swoją gotowość do zakupu i powierzy Ci swoje dane. Najpopularniejsze metody lead generation to content marketing (wartościowe treści), social media, email marketing i telemarketing.

Leady sprzedażowe pozyskane drogą telemarketingu dzięki profilowaniu do potrzeb zleceniodawcy zwykle przekładają się na wysoką skuteczność.

PROCES ZBIERANIA LEADÓW

Przed rozpoczęciem akcji pozyskiwania leadów sprzedażowych wspólnie z naszymi zleceniodawcami opracowujemy niezbędne elementy:

  • Profil docelowego Klienta
  • Zbiór informacji, które ma zawierać lead
  • Zgody marketingowe, które mamy pobrać (RODO)
  • Formę raportowania

Pozyskane leady przekazujemy do działu sprzedaży

Szacowaną skuteczność kampanii

Poziom wiedzy merytorycznej wymagany od naszych konsultantów
W przypadku zaawansowanych działań, gdzie przy pozyskaniu leada wymagana jest szczegółowa wiedza o oferowanych produktach/usługach przed rozpoczęciem kampanii dedykowany zespół przechodzi szkolenia, rozmowy symulowane oraz przeprowadzane są dogłębne analizy tematu. Dzięki temu nasi zleceniodawcy mają pewność, że rozmowy będą przeprowadzone profesjonalnie, skutecznie i adekwatnie do specyfiki branży czy profilu usługobiorcy, a kampania leadowa, także dla sektora b2b będzie równocześnie działaniem promującym firmę.

SKUTECZNE TWORZENIE KAMPANI LEADOWYCH

Naszą mocną stroną jest doświadczenie i dobrze obrana strategia w kampaniach leadowych realizowanych dla Klientów indywidualnych oraz w sektorze b2b. Priorytetem w prowadzeniu i zarządzaniu kampaniami leadowymi jest skuteczne zainteresowanie Twoim produktem/usługą jak największej liczby użytkowników o sprecyzowanym profilu zakupowym. Następnym etapem działań jest zachęcenie ich do podjęcia konkretnych kroków - najczęściej jest to dokonanie zakupu produktu lub usługi. Dzięki temu zyskujemy bazę danych potencjalnych klientów, którzy faktycznie są zainteresowani ofertą Klienta, do których warto kierować dalsze akcje marketingowe.

Dlaczego warto

  • oszczędność czasu i kosztów reklamy;
  • wzrost skuteczności działań marketingowych;
  • automatyzacja marketingu;
  • kierowanie przekazu tylko do zainteresowanej grupy docelowej;
  • dopływ liczby Klientów;
  • stały kontakt (telefoniczny, mailowy, media społecznościowe);
  • precyzyjne listy dystrybucyjne;
  • pełne wsparcie sprzedaży;
  • inbound marketing

cele i korzyści

W procesie generowania leadów głównym celem jest uzyskanie jak największej liczby zainteresowanych produktami lub usługami Klientów, o sprecyzowanym profilu, chętnych do podjęcia działań, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Najczęściej jest to zakup produktu lub usługi. Pozyskiwanie leadów może nie tylko diametralnie zwiększyć obroty firmy, ale także zwiększać świadomość marki w branży oraz internecie. Odpowiednia optymalizacja działań zarządzanie leadami pozwala na bieżąco weryfikować i aktualizować bazy danych. Dzięki temu podjęte akcje telemarketingowe trafiają do osób zainteresowanych produktami lub usługami, a nie przypadkowych. Istnieje wiele metod, które zwiększą liczbę odbiorców w przygotowywanej bazie danych. Internet jest dynamicznie rozwijającym się liderem, ale czy na tyle skutecznym. Pozyskiwanie leadów drogą telemarketingową ma na celu nie tylko zwiększenie kanałów sprzedaży, ale także określone nawiązanie trwałej relacji i zdobycie zaufania z Klientami dzięki przeprowadzanym rozmową.

Pierwszy projekt

Jeśli zastanawiasz się jak zlecić projekt po raz pierwszy – napisz lub zadzwoń – nasi specjaliści poprowadzą proces organizacji w 6 krokach!

Krok 1. Prezentacja zleceniodawcy – opowiedz nam o swojej firmie i Klientach
Krok 2. Ustalenie oczekiwań wobec leadów – profilowanie
Krok 3. Ustalenie kwestii organizacyjnych (źródło bazy danych, skrypt rozmowy, forma ankiety, forma przekazania leadów, itp.)
Krok 4. Wycena akcji – Szczegółowe dane - przedstawimy Ci raport, w którym będą zawarte koszty związane z projektem, czas realizacji i szacowaną skuteczność leadów
Krok 5. Podpisanie umowy
Krok 6. Realizacja akcji

Gwarancja jakości

Stawiamy na komunikację i elastyczność! Nasze działania marketingowe nie kończą się na realizacji procesu. W trakcie przebiegu kampanii utrzymujemy stały kontakt (telekonferencje, korespondencja e-mail), gdzie rozmawiamy o Twoich obserwacjach, pierwszych wnioskach, zgodności wyników z założeniami. Jesteśmy w stanie najszybciej przemodelować pewne elementy skryptu i procesu, czy tak zarządzać kampanią, żeby przyniosła maksymalne korzyści (zwiększyła zasięg i współczynnik konwersji) - w procesie realizacji zlecenia oraz w ich kontynuacji.

Obsługiwane branże

  • Finansowa
  • Motoryzacyjna
  • Teleinformatyczna
  • E-commerce
  • Marketingowa
  • Ubezpieczeniowa
  • Energetyczna
  • Health & beauty

W szczególności pomożemy:

  • stworzyć ukierunkowaną ofertę, przekazywaną drogą telemarketingową,
  • opracować skuteczny mechanizm “call to action”,
  • przygotować idealnie skrojony “landing page”,
  • ocenić i zweryfikować wartość leadów,
  • skutecznie zwiększyć liczbę zapytań ofertowych,
  • analizować proces pozyskiwania nowych leadów sprzedażowych,
  • utrzymać stały kontakt z Klientami,
  • poszukać jeszcze bardziej efektywnych rozwiązań przynoszących efekty.

Narzędzia i sposoby działania

Jako specjalistyczna firma outsourcingu usług call center oferujemy pozyskiwanie leadów sprzedażowych w formie telemarketingu. Poprzez sprecyzowane rozmowy telefoniczne lub wideokonferencje docieramy do Klientów, tworząc listy dystrybucyjne dla naszych partnerów. Wspieramy firmy o różnym profilu i zasięgu działania. Doskonale znana nam sztuka komunikowania się i kontaktu oraz reguły biznesu pozwalają uzyskać maksymalny współczynnik konwersji (najczęściej dokonania zakupu), co przekłada się na rentowność dla naszych partnerów.

Jak generować leady sprzedażowe

Wiele firm, których działalność opiera się na sprzedaży towarów bądź usług zadaje sobie pytanie, jak generować leady sprzedażowe i czy to się opłaca? Pozyskiwanie leadów sprzedażowych drogą telemarketingu wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w branży, a także dostępu do szeregu niezbędnych narzędzi i zasobów znacznie ułatwiających procesy optymalizacji działań. Leady sprzedażowe to klucz do skutecznej i przynoszącej zyski sprzedaży. Jako doświadczona firma zrealizowaliśmy już mnóstwo kampanii, które pomogły naszym Klientom zaistnieć w branży. Odpowiednia reklama, marketing B2B oraz zarządzanie leadami sprawiają, że sprzedaż staje się zwykłą formalnością.

Proces pozyskiwania leadów jest procesem etapowym, który obejmuje:

  • dobranie właściwej bazy odbiorców, według ustalonych z naszym partnerem kryteriów
  • zbudowanie listy kryteriów kwalifikujących potencjalnych Klientów
  • weryfikację baz danych i wprowadzenie aktualności - realizowane drogą telefoniczną
  • pozyskanie dodatkowych i sprecyzowanych informacji, kwalifikujących Klienta do danej grupy
  • wzbudzanie zainteresowania ofertą partnera

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z osobą odpowiedzialną i poznaj szczegóły naszej oferty.
Aneta Cekiera

aneta.cekiera@contactsales.pl | +48 530 444 383

Przepisz kod z obrazka poniżej

captcha

Oświadczam, że zapoznałem się z Polityką Prywatności