Wybór zewnętrznego dostawy usług call center to decyzja, która wielu firmom może otworzyć nowe perspektywy biznesowe. Decydując się na wdrożenie rozwiązania outsourcingowego czy to w zakresie sprzedaży, obsługi posprzedażowej czy pozyskiwania klientów firma zyskuje nie tylko stały kontakt z klientem, a więc zadbanie o najważniejszy element procesu budowania marki, ale także może zredukować koszty w porównaniu do wewnętrznej obsługi.
W jaki sposób innowacyjne rozwiązania techniczne wspierają firmy?
Call center to obszar, w którym nie ma miejsca na przestarzałe technologie czy nieskuteczne rozwiązania. Aby zapewnić efektywne i optymalne działanie, niezbędna jest profesjonalna infrastruktura, w skład której wchodzi zarówno najnowocześniejszy sprzęt, jak i zaawansowane oprogramowanie.
1. Optymalizacja kosztów
Dedykowane systemy oceny tego, w jaki sposób konsultant wypełnia swoje obowiązki, pozwalają zmierzyć koszt każdej rozmowy i efektywność każdej złotówki, wydanej na usługi zewnętrznego call center! Dzięki temu można dostosować budżety przeznaczane na kampanię w zależności od aktualnych potrzeb.
2. Systemy monitorujące
Nowoczesne narzędzia pozwalają w czasie rzeczywistym mierzyć jakość i wydajność pracy konsultantów, zespołów czy całych działów, aby zapewnić utrzymanie oczekiwanego poziomu efektywności w zakresie dostępności usługi, rentowności kampanii czy wydajności połączeń.
3. Systemy dzwoniące
Niezależnie od rodzaju kampanii (inbound czy outbound) systemy call center, zarządzając bazą rekordów, definiują i organizują połączenia na podstawie ustalonych parametrów. Kolejkowanie połączeń, ustawienia oddzwonienia (tzw. call-back), priorytetyzacja połączeń w zależności od ważności klienta (profit-based routing) to tylko część z całej gamy dostępnych możliwości.
4. Raportowanie
Stały nadzór nad jakością i poprawnością wykonywanych usług pozwala sprawdzić, czy nakłady pracy są proporcjonalne do generowanych efektów. Wielopoziomowe raporty dostarczane w ustalonych cyklach czy bieżące monitorowanie on-line są kluczem do skutecznego prowadzenia kampanii i wprowadzania ewentualnych modyfikacji w trakcie trwającego projektu.
Outsourcing obsługi klienta – nie tylko redukcja kosztów
Przekazanie zewnętrznemu podmiotowi jednej z najwrażliwszych sfer działalności własnego przedsiębiorstwa wymaga rozwagi i podjęcia przemyślanego wyboru. Dedykowane centra obsługi, w przeciwieństwie do wewnętrznych działów, wykazują szereg zalet, wynikających z ich rozmiaru, doświadczenia i zastosowania najnowszych technologii. Decydując się na outsourcing call center podstawowym profitem jest redukcja kosztów. Jednak oprócz zwiększania wydajności, najnowocześniejszy dostawca usług outsourcingowych jest również w stanie wspierać zleceniodawców w ciągłym napędzaniu doświadczenia klientów poprzez innowacje, konsultacje i wdrażanie dodatkowych kanałów kontaktu oraz optymalizację procesów.